Crossnyt.dk logo

Jørgensen siger tak

Mathias Jørgensen kom med i et team, men det har ikke været som forventet, fortæller han på Crossnyt.

Jeg skylder er foreløbigt kæmpe stort tak til de få sponsorer der har hjulpet mig til at kunne køre supercross i denne sæson. Med supercross sat på pause er det endu uviss hvad der kommer til at ske fremad i 2020. Så jeg benytter lige lejligheden til at komme med en lille Update.

Jeg blev jo kontaktet af dette Kawasaki team som på papairet og i kontrakten så rigtigt fint og lovene ud, med mange sponsorer involveret og ud af til så det fint ud. Allerede fra få uger før A1 sejlede det hele med cross cykler uden motorer i, og jeg har brugt endeløse nætter på at skrue selv og enda køre på min kærestes cykel helt op til anaheim fordi min( teamets) var smadret. Med en løb cykel klar dagen før A1 fik jeg endeligt noget at køre på og det så lovene ud igen, men at få min anden cykel ud og køre blev et projekt og holde min løbs cykel kørene blev også et projekt og jeg måtte begynde at nappe dele fra den allerede ståendene trænings bike for at komme ud og køre. Sådan har det været hele sæssonen og det har ikke været sjovt. Ligså vel at mine cykler hele sæssonen har haft store Problemer med at tage gassen og virket sløve.

Efter at have været hjemme en tur og få mit sportsvisa besluttede jeg mig får at tage min kærestes næsten standard 2019 bike på rullefelt her i Florida og tage min såkaldte hurtige løbs cykel med. Resultatet var chokerende, hendes havde all over mere power, kun slået af en lille peak HK på 0,4 som ikke kan bruges. Jeg valgte at køre på hendes i daytona. Og HOLD DA OP ! Jeg lavede sæsons bedste resultat, kørte mig i top10 i den store kongeklasse i LCQ og følte mig tilpas.

Efterfølgende ramte Corona os og der hele er sat på pause. Vi fik avide i teamet vi skulle holde os klar ( hvilket jeg selvfølgelig altid gør). 2 uger efter sprang min bike endu i luften. Efter en kort samtale med mr teamboss resulterede det i jeg ikke har kunne få fat i ham, og jeg bare får en sms med han ringer imorgen, eller imorgen. Så med en crosser der ikke kan køre på 3. uge nu er det pisse irriterende.

Fra dag 1 den smadrede måtte jeg omrokere mine trænings timer. Og det ses tydeligt med næsten 500km landevejs cyklen om ugen rådgivet af en af de bedste i branchen (cykling). Jeg har og føler jeg har stor forpligtigelse overfor de folk der virkelig har hjulpet og tror på mig i denne sport. Jeg prøver pt at komme ud af min kontrakt med teamet på en ordentlig måde. Min plan var at køre Lucas Oil Pro motocross udendørs i 250cc klassen de første 4 runder til at starte med. Og den holder jeg fast i !

Jeg har igår købt en mindre brugt kxf 2018, som i øvrigt er samme model jeg blev dansk mester på. Nu skal den have lidt kærlighed og gøres klar til det her Corona stopper. Specielt stor tak skal det lyde til HS-Truck, hede-hustømren, prøvmotocrossdk, autoforum Silkeborg, og Solvang Avl. Jeg undskylder mine YouTube videoer er på engelsk. Men det er kun 22% af dem der ser dem der er fra Danmark 😁🤙 Stay safe ! 🇩🇰❤️

Info fra Mathias Jørgensen.

FB_IMG_1586438972692.jpg