Crossnyt.dk logo

Olsen har en plan

Oliver Olsen er i fuld gang med at flytte sig i løbet af vinteren, så han kan matche de tider, man skal kunne køre for at begå sig. Dog er det uvist, hvad klasse han skal køre i kun KTM og 125 2 takt er sikkert for Westside Racing og nå ja svenskmesterskab.

Oliver har også fokus på, hvor han skal flytte sig.

- Frem mod 2018 er målet at få udviklet køreteknikken yderligere og tage yderligere et step op med fysikken. Det er meget begrænset, hvor man kan køre for tiden, så det bliver ikke til så meget træning på crosseren, fortæller Oliver, der har fået et godt træningsprogram.

- Nu hvor der ikke er så mange muligheder for at køre på crosseren har min træner Jeppe Alber fra PeakPhysique lavet et perfekt konditionsprogram. Med det mål, at min kondition er helt på toppen til sæsonstart. Der ud over har Jeppe også lagt et styrke-træningsprogram med særlig fokus på de muskler, jeg bruger, når jeg kører. Jeg bliver løbende testet af Jeppe, så vi sammen sikrer, at jeg er på rette vej, siger Oliver - køre træning kan PeakPhysique dog ikke sørge for.

- Som sagt forsøger jeg at få trænet så meget på crosseren som vejret nu engang tillader. Mest på de sjællandske baner, men åbningstiderne er jo ret begrænset. Jeg fortsætter det rigtigt gode samarbejde med Emil Larsen Training (ELT), som hjælper med teknikken og træning på raceren. Jeg håber at indsatsen med den fysiske træning og skarp træning af køreteknikken også giver pote i 2018, fortæller Oliver.

Han bliver også på samme model KTM skal nemlig igen hente point hjem til kontoen hos den unge kører fra Sjælland.

- Westside Racing holder mig fortsat kørende på KTM i 18 og på 125 2 takt. Det eneste der er helt sikkert, er at jeg skal køre svenskmesterskab på 125, hvad det bliver i DK, skal vi snakke sammen med teamet om i januar. Det kan blive 125 2 takt til DM junior eller 150 2 takt B MX 2, hvis jeg er god nok der så A DM MX 2, men det skal vi have snakket om først. Castrol Oil hjælper mig med smøremidler og olie til raceren - og det samarbejde fortsætter også, fortæller Oliver, der ikke vil lave det store om.

- I det store hele ikke de voldsomme ændringer til 2018. Jeg synes jeg har fundet løsninger, der fungerer godt for mig, og som jeg har det godt med. Til sidst en stor tak til alle der hjælper mig: Westside Racing, PeakPhysique, Emil Larsen Training, Castrol Oil, Entreprenør Peter Meyer A/S, Olsens Murer og FoxShox Danmark, slutter Oliver, der med de nye regler som B kører godt kan komme ud at køre A DM, hvis han gør det godt nok til det første B DM inden DM A sæsonen begynder.


Olsen har en plan