Crossnyt.dk logo

De danske kørere satte et stærkt aftryk på lørdagens heats

Der køres ADAC MX Masters i Bitche, hvor især MX Youngster Cup blev en stor dansk succes. Mads Fredsøe leverede en fremragende indsats og tog sejren i første heat. Lige bag ham fulgte Nicolai Skovbjerg, som også viste imponerende fart hele vejen igennem og igen med fantastisk opkørsel fra nr. 26.

Skovbjerg satte samtidig heatets hurtigste omgangstid med 1:58.758. Jacob Melgaard Pedersen kom også flot igennem det stærke felt og sluttede på en 17. plads.

 

I ADAC MX Junior Cup 125 blev Marius Simonsen bedste dansker med en flot 9. plads efter et stabilt og sikkert heat mod hård international modstand, mens Emil Dissing sluttede som nummer 32. 

 

I hovedklassen ADAC MX Masters viste William Kleemann lovende fart, men danskeren måtte desværre udgå.

 

Der køres igen søndag.

 

Screenshot_20260516_230915_Samsung Browser.jpg